اشتراک گذاری:

مراسم اختتامیه‌ پیش شتاب‌دهی “هاب شیراز” موسوم به لبخند اول

مراسم اختتامیه‌ی اولین پیش شتاب‌دهی “هاب شیراز” موسوم به لبخند اول ، در تاریخ 2 تیرماه با حضور سرمایه‌گذاران، فعالان اکوسیستم استارتاپی و کارآفرینی استان فارس، دانشگاهیان و مسئولین استانی و حضور مجازی شرکت‌کنندگان در این فراخوان و جمعی از دانشگاهیان کشور برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، مهندس نیک‌محمدی، مدیرعامل شتاب‌دهنده هاب شیراز ضمن خوشامدگویی به حاضران، به معرفی شتاب‌دهی هاب شیراز پرداخت و بیان کرد: هاب شیراز در طبقه‌ی هشتم برج نوآوری دانشگاه شیراز در مساحتی به‌وسعت ٦٢٠ مترمربع، برای ١٠ تیم شتابدهنده و فضای کار اشتراکی حدود 40 نفر مجهز شده است.

مهندس نیک‌محمدی، سهامدار اصلی هاب شیراز را شرکت کسب و کارهای نوپای حرکت اول (بازوی سرمایه‌گذاری خطرپذیر گروه همراه اول) معرفی و اضافه کرد: حوزه‌های مورد حمایت در این شتابدهنده شامل ۵ حوزه‌ی «سلامت دیجیتال»، «تجارت الکترونیکی»، «آموزش الکترونیکی و تولید محتوا»، «بازی و رسانه دیجیتال» و «شهر هوشمند»  بوده است.

مدیرعامل شتاب‌دهنده‌ی هاب شیراز عنوان کرد: پس از برگزاری رویدادی در تاریخ 17 دی ماه سال گذشته ، 16 تیم  به دوره پیش شتابدهی راه یافتند که به مدت 3 ماه تحت منتورینگ و آموزش شتابدهنده هاب شیراز قرار گرفته اند و در طی این مدت مجموعا با دریافت 1564 نفر ساعت آموزش در قالب دوره بوت آپ ،  30 ساعت منتورینگ ، 170 ساعت جلسات اختصاصی با تیم ها و 800 میلیون تومان گرنت محصول و ایده خود را توسعه داده اند .

وی افزود: پیش از این رویداد تیم ها در قالب ارزیابی انلاین ، کسب و کار خود را به کمیته سرمایه گذاری ارائه داده اند و از بین تیم های حاضر در دوره پیش شتابدهی، هشت تیم جواز حضور در این مراسم و ارایه به صورت عمومی را دریافت کرده اند .

مدیرعامل شتاب‌دهنده‌ی هاب شیراز در بخش دیگری از سخنان خود اظهار نمود : از بین این 8 تیم تعدادی توسط هاب شیراز به نمایندگی از شرکت کسب و کارهای نوپای حرکت اول و تعداد دیگر توسط سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی حاضر در رویداد موفق به کسب سرمایه خواهند شد .

وی افزود : هم اکنون در فراخوان دوم پیش شتابدهی هاب شیراز (لبخند دوم)  110 طرح از 17 شهر در سایت هاب شیراز ثبت شده است که نسبت به دوره قبل رشد قابل ملاحظه ای محسوب می شود موضوع طرح های ثبت شده به تفکیک  38 درصد در حوزه تجارت الکترونیکی ، 29 درصد در حوزه سلامت دیجیتال ، 16.5 درصد در حوزه آموزش مجازی ، 11.4 درصد در حوزه شهر هوشمند و  5.1 درصد در حوزه بازی و رسانه و دیجیتال بخش بندی می گردد .  هاب شیراز با تلاش دو چندان سعی بر این دارد که همانند دوره اول بتوانیم تیم های مستعد و توانمد این دوره را نیز تحت حمایت خود به رشد و شکوفایی برساند .

دکتر محسن اسلامی، رئیس هیئت‌ مدیره‌ شتاب‌دهنده‌ی هاب شیراز نیز در این مراسم به بیان روند رو به رشد هاب شیراز پرداخت و از تلاش ها و زحمات مجموعه هاب شیراز تقدیر و تشکر به عمل آورد . وی افزود : هاب شیراز در راستای توسعه‌ی اکوسیستم نوآوری با همکاری شرکت همراه اول راه‌اندازی شده و موجب شده رقابت مثبتی در سطح اکوسیستم شیراز آغاز شود که خود نوید بخش روند رو به رشد توسعه فضای نوآوری در سطح شهر و استان می باشد .

دکتر سید علی‌اکبر صفوی، نایب‌ رئیس هیئت‌ مدیره‌ شتاب‌دهنده‌ی هاب شیراز نیز در این مراسم به تقدیر از زحمات مشاورین و منتور هایی که در کنار هاب شیراز به تیم ها در جهت رشد و توسعه کمک کردند ، پرداخت . وی افزود : تمام تلاش ما در هاب شیراز رعایت یک اصل بوده است که با رعایت تمامی قوانین ، اصول و نظارت ها بیشترین انعطاف پذیری را در قبال تیم ها داشته باشیم تا بتوانیم همانند یک خانواده در کنار هم و با همدلی مضاعف به رشد تیم ها کمک کنیم .

در بخش دوم و پایانی این مراسم نیز، نماینده‌ی هریک از تیم‌ها به ارائه‌ی طرح‌های خود به حاضرین این مراسم پرداختند .