اشتراک گذاری:

سرمایه‌گذاری مشترک پنج صندوق بر روی همراه مکانیک

پنج صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر به‌صورت مشترک بر روی همراه مکانیک سرمایه‌گذاری کردند.

«همراه مکانیک» پلتفرم خرید و فروش خودرو، در چهارمین راند جذب سرمایه، از پنج صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر به‌صورت مشترک ۵۰ میلیارد تومان دریافت کرده است. این VC-ها شامل پیشگام، سرو، کران کپیتال ، نوآفرین و حرکت اول هستند.

رضا باقری، هم‌بنیان گذار و عضو هیئت مدیره همراه مکانیک درباره این جذب سرمایه اعلام کرد: «این سرمایه‌گذاری با هدف توسعه محصولات جدید همراه مکانیک، ورود به فضای مالی و خدمات فین‌تک خودرو، توسعه بازار و افزایش سهم از بازار خودرو و خدمات متنوع زمان تبادل خودرو انجام شده است».

راند قبلی جذب سرمایه توسط حرکت اول در اردیبهشت ماه ۹۹ انجام شد و پیش از این، صندوق‌های تکنولوژی ایران، صندوق دانشگاه تهران و اسمارت اپ روی این استارتاپ دانش‌بنیان سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

همراه مکانیک فعالیت خود را از سال ۱۳۹۳ با کارشناسی خودرو آغاز کرد و پس از تغییر مدل کسب درآمد خود سعی دارد به بزرگ‌ترین پلتفرم خرید و فروش خودرو تبدیل شود. بنیان‌گذاران این مجموعه می‌گویند هدف اصلی همراه مکانیک توسعه یک محصول آنلاین مقیاس‌پذیر مطابق با نیاز مخاطب است که چهار ارزش اصلی را برای خریداران و فروشندگان خودرو تأمین کند و جذب راند چهارم سرمایه نیز در همین مسیر صورت گرفته است. این ارزش‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • تضمین سلامت فنی و بدنه خودرو خریداری‌شده
  • تضمین امنیت معامله برای دو طرف خریدار و فروشنده
  • ارائه خدمات مالی متنوع جهت جبران کسری نقدینگی
  • ارائه خدمات پس از فروش متنوع برای خریدارن خودرو دست‌دوم

حرکت اول به‌عنوان یکی از سرمایه‌گذارهای همراه مکانیک اعلام می‌نماید که حمایت از شرکت‌های پرتفو و سرمایه‌گذاری مجدد در آن‌ها جزو استراتژی این هلدینگ سرمایه‌گذاری می‎باشد.