اشتراک گذاری:

آنچه که نیاز دارید یک مدیر ارشد فرهنگ است

به گفته پیتر دراکر از برجسته‌ترین نظریه‌پردازان مدیریت در جهان که از او به عنوان پدر کسب‌وکار نوین یاد می‌کنند:

کسب‌وکار تنها دو وظیفه اصلی دارد: بازاریابی و نوآوری

احتمال دارد که کسب‌وکار شما دارای مدیر ارشد بازاریابی (CMO) باشد و به احتمال زیاد هم مدیر ارشد نوآوری (CINO) دارد، بنابراین هر دو مسئولیت بازاریابی و نوآوری در شرکت تحت پوشش قرار گرفته است.

همچنین امکان دارد که مدیر ارشد استراتژی (CSO) نیز داشته باشید.

اما شکل اینجاست که هیچکدام از این سمت‌ها بدون عملکرد خاصی در تیم اجرایی شما مهم نیست. با جستجوی سریعی در لینکدین متوجه خواهید شد که ۲۷،۴۶۶ نفر به عنوان مدیر ارشد نوآوری،۲۵۴،۳۳۳ نفر مدیر بازاریابی و ۵۸۷،۳۴۳ نفر هم به عنوان مدیر ارشد اجرایی فعالیت می‌کنند.

با این حال تنها ۷۵۴ نفر عنوان مدیر ارشد فرهنگ (CCO) داریم که فقط نیمی از آنها در ایالات متحده ساکن هستند.

چرا این مهم است؟

در سال ۲۰۰۸ در تلاش برای جستجوی PhD خود، سوالی برایم مطرح شد:

چرا افراد هنگام کار در استارت‌آپ، خلاقیت بیشتری نسبت به کار در شرکت‌های بزرگ و بالغ دارند؟

پاسخ این سوال به اندازه دو سال و ۳۴۸ صفحه یادداشت وقت من را گرفت تا کامل شد. پاسخ این سوال به راستی ساده بود: چون همچنان که شرکت‌ها رشد می‌کنند، فرهنگ نوآوری خود را از دست می‌دهند.

استقلال و پاسخگویی جای خود را به دیوان‌سالاری و CYA می‌دهد. توانایی ایجاد اختلاف نظر سازنده نیز جای خود را به سیاست‌های اداری و درستی سیاسی می‌دهد.

علاوه بر این، قبلا گفته شده که (البته نه به گفته پیتر دراکر):

فرهنگ برای صبحانه استراتژی می‌خورد.

مدیر ارشد فرهنگ

نقش اصلی یک مدیر ارشد فرهنگ این خواهد بود که اطمینان حاصل کند شرکت در درجه اول فرهنگ اعتماد را توسعه داده و حفظ می‌کند. زیرا تنها زمانی که رهبران به کارمندان خود اعتماد کنند، به آنها استقلال خواهند داد. همچنین فقط زمانی که کارمندان به رهبران خود اعتماد کنند، مایل به ریسک و پاسخگویی خواهند بود. و تنها هنگامی که اعضای تیم به یکدیگر اعتماد کنند، مایل به آسیب‌پذیری در برابر یکدیگر، بازخورد مستقیم و صادقانه، و پذیرش چنین بازخوردی خواهند بود و در نتیجه می‌توانند اختلاف نظر سازنده‌ای داشته باشند و اینها عناصری هستند که فرهنگ نوآوری را می‌سازند و فقط به محض تسلط بر آنها، شرکت نوآور خواهد بود.

حتی بهتر هم شد وقتی‌که تحقیقات اصلی دیگری انجام دادم که نشان داد اگر فروشندگان شما قابل اعتماد باشند، می‌توان شاهد ۲۹.۶٪ درآمد بیشتری شد.

باور کنید که یک شرکت پیش از نیاز به یک مدیر ارشد بازاریابی، یک مدیر ارشد نوآوری، یک مدیر استراتژی یا حتی یک مدیر فروش به یک مدیر ارشد فرهنگ نیاز دارید.