اشتراک گذاری:

سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی حرکت اول روی استارت آپ ها تا پایان سال ۱۴۰۱

شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر «حرکت اول»، نماینده شرکت ارتباطات سیار (همراه اول) در بخش سرمایه گذاری روی استارت آپ ها، طی مراسمی، قرارداد سرمایه گذاری با استارت آپ «همراه مکانیک» امضا کرد. همراه مکانیک استارت آپ مرجع ارائه قیمت‌ و خرید و فروش از بازار خودرو است. در این مراسم محمدمهدی عباسخانی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری جسورانه «حرکت اول» از سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی روی استارت آپ ها تا سال ۱۴۰۱ خبر داد.

محمدمهدی عباسخانی مدیرعامل «حرکت اول» از دور جدید فعالیت این شرکت در حوزه سرمایه گذاری بر روی استارتاپ ها خبر داد و گفت: «استراتژی حرکت اول، همراهی با کارآفرینان در حوزه‌های مالی، فنی و اجرایی است؛ به این شکل که علاوه بر تامین مالی مناسب برای افزایش سرعت رشد آنها، تیمی از متخصصان و خبرگان حوزه‌های گوناگون، به عنوان مشاور در کنار کارآفرینان قرار خواهند گرفت و استارتاپ ها را در رسیدن به اهداف خود کمک خواهند کرد.»

مدیرعامل حرکت اول، استارت آپ «همراه مکانیک» را به عنوان رهبر بازار خرید و فروش و کارشناسی خودرو، یکی از پروژه‌های جذاب حرکت اول معرفی کرد و گفت: «این استارت آپ در سال پنجم فعالیت خود، توانسته سهم قابل توجهی از بازار آنلاین خرید و فروش و کارشناسی خودرو را به دست آورد و امیدواریم با تزریق سرمایه‌ای که اتفاق افتاده است، شاهد رشد و فاصله بیشتر این استارتاپ از رقبا باشیم.» او افزود: «از مزیت‌های «همراه مکانیک» می‌توان به تیم باانگیزه، تسلط بر بازار و اهداف و برنامه‌های توسعه‌ای آن اشاره کرد.»

عباسخانی از دور جدید فعالیت‌های شرکت سرمایه گذاری حرکت اول خبر داد و گفت: «شرکت حرکت اول توسط همراه اول با هدف سرمایه گذاری در حوزه استارت آپ ها شکل گرفته است. حدود هزار میلیارد تومان برای سرمایه گذاری در این صنعت پیش‌بینی کرده‌ایم که در طی ۵ سال تا پایان سال ۱۴۰۱ روی استارت آپ ها سرمایه گذاری خواهد شد.»

مدیرعامل حرکت اول از فعالیت و سرمایه گذاری در ۶ حوزه مختلف خبر داد و عنوان کرد: «حرکت اول در حوزه‌های مالی و فین تک‌، گردشگری، مدیا، آموزش، سلامت و فروشگاه های آنلاین اقدام به سرمایه گذاری خواهد کرد.» او ادامه داد: «ما در بخش‌هایی وارد شدیم که سرمایه گذار سطح بالایی حضور ندارد و سرمایه گذاری‌ها در سطح‌های بسیار پایین‌تری انجام می‌شود. ما دقیقا بین استارت آپ های میانه و درحال رشد قرار گرفته‌ایم که سرمایه گذاری های ما روی هرکدام از این استارت آپ ها می‌توانند تا ۱۰۰ میلیارد هم باشد.»

عباسخانی آورده‌های شرکت حرکت اول را به سرمایه گذاری مالی مختصر نمی‌داند و معتقد است علاوه بر سرمایه گذاری مالی، تزریق دانش نیز از سوی این شرکت به استارت آپ ها صورت می‌گیرد.

همچنین مدیرعامل حرکت اول از همکاری با شرکت هوشمند کسب و کار اول، زیرمجموعه شرکت همراه اول خبر داد و گفت: «همکاری ما با این شرکت در حوزه مارکتینگ و سرویس‌هایی است که از بدنه همراه اول گرفته شده تا از آن‌ها به عنوان آورده‌های غیرنقدی برای تزریق به استارتاپ ها استفاده کنیم.» عباسخانی از برنامه بسیار بزرگ و جسورانه همراه‌اول خبر داد و گفت: «تا سه سال آینده همراه اول بازیگر اصلی در حوزه کسب و کار‌های دیجیتال خواهد بود.» به گفته مدیرعامل حرکت اول، دور جدیدی از سرمایه گذاری های این شرکت آغاز شده و با چندین استارت آپ نیز مذاکراتی صورت گرفته و ۳ شرکت در آستانه عقد قرارداد قرار گرفته‌اند که تا پایان تابستان امسال حداقل هر سه هفته یک بار یکی از این سرمایه گذاری ها رونمایی خواهد شد. در همین راستا عباسخانی از نهایی شدن مذاکرات با استارت آپ «پینکت» خبر داد و عنوان کرد: «قرارداد رسمی با این استارتاپ امروز امضا شد و سعی می‌کنیم در دو یا سه هفته آینده در مراسمی به‌طور رسمی اعلام خواهد شد.»

استارت آپ «همراه مکانیک» به عنوان مرجع ارائه قیمت‌ از بازار خودرو بر روی چندهزار مدل خودرو شناخته شده است که در کنار آن سرویس کارشناسی خودرو و سرویس خرید و فروش نیز به مشتریان خود ارائه می‌کند. این استارتاپ چند مرحله جذب سرمایه از صندوق توسعه تکنولوژی، شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر اسمارتاپ و صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران داشته که در آخرین مرحله توانست جذب سرمایه موفقی را از حرکت اول انجام دهد.

شرکت کسب و کارهای نوپای «حرکت اول» در راستای برنامه راهبردی پنج ساله شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) با مأموریت «تحقق رویای دیجیتال» تأسیس و رسالت این شرکت توانمندسازی اکوسیستم دیجیتال در نقش سرمایه گذار جسورانه شرکتی گروه همراه اول عنوان شده است.

تمرکز اصلی سرمایه گذاری «حرکت اول» شامل کسب و کارهای دیجیتال فعال در حوزه‌های تجارت الکترونیک و تبلیغات، خدمات مالی و بیمه، گردشگری، حمل و نقل، سلامت، آموزش، ارتباطات، رسانه و سرگرمی است.

طبق اعلام این شرکت، «حرکت اول» بر روی استارت آپ هایی سرمایه گذاری می‌کند که مراحل رشد اولیه را پشت سر گذاشته و در آستانه رشد سریع باشند.